Skip to content

69 Comments

  1. saea
    lørdag 14. februar, 2015 @ 21:07

    Helt præcis! Folk må lige holde hovedet koldt, og se tingene i det rette perspektiv

    • Anonym
      søndag 15. februar, 2015 @ 16:34

      Jep!

  2. Eva
    lørdag 14. februar, 2015 @ 21:08

    TAK, Nadia.

  3. anne
    lørdag 14. februar, 2015 @ 22:46

    Lige præcis! tak!

  4. Cæcilie
    lørdag 14. februar, 2015 @ 23:20

    Kloge gravhund – gid alle gravhunde (og mennesker) tænkte som dig.

  5. Maj
    søndag 15. februar, 2015 @ 10:02

    Synes det er virkelig træls, at man straks skal føre politik over varme lig – både den ene slags og den anden! Personer er blevet skudt, og straks er det vigtigere at råbe højt om både højre- og Venstrepolitik end det er og vise respekt overfor de involverede.

    • Nadia
      søndag 15. februar, 2015 @ 15:47

      Mit blogindlæg handler da netop om at vise respekt! Respekt for en masse mennesker, der er fuldstændigt uskyldige i den her sag.

      • Lasse
        søndag 15. februar, 2015 @ 17:27

        Det gør man jo ikke ved indirekte at sige alle som stemmer DF ønsker muslimer ud af landet. Det ER essensen af din tegning og fuldstændigt unødvendigt – som du selv skriver er det netop det vi skal undgå

        • Nadia
          søndag 15. februar, 2015 @ 19:09

          Jeg siger kun det her én gang, så følg godt med: Pointen med dette blogindlæg er, at alle DF’ere IKKE skal smides ud af landet på grund af ét røvhul sympatiserer med partiet, ligesom alle muslimer IKKE skal smides ud af landet på grund af ét røvhul kalder sig muslim!

          Overskriften burde virkelig være en give-away her.
          Det siger ærlig talt en hel del mere om dig end mig og mine tegninger, at du kan læse det på den måde.

          • Anonym
            mandag 16. februar, 2015 @ 00:14

            Word!

          • Jep
            mandag 16. februar, 2015 @ 00:54

            Har nu heller ikke noget problem med at forstå hverken tekst eller tegning :-). Fin side med gode synspunkter.

          • Anette
            mandag 16. februar, 2015 @ 01:08

            Wow, jeg havde slet ikke set, at den overhovedet kunne tolkes på anden måde, end den du siger, Nadia.

            Syntes det var temmelig åbenlyst. Men sådan er der jo nogen, der vil misforstå.. sørgeligt.

          • Anonym
            mandag 16. februar, 2015 @ 17:24

            <3

        • Søren
          mandag 16. februar, 2015 @ 13:07

          Men det viser, at ironi og sarkasme og andre ting hvor man siger det modsatte af hvad man mener, i forventning om at alle forstår det, er farlige ting på FB og andre steder, fordi der altid vil være nogen der ikke forstår det eller tar alting for pålydende…

          • Nadia
            mandag 16. februar, 2015 @ 19:43

            Men det her blogindlæg indeholder hverken ironi eller sarkasme.

            Jeg mener faktisk hvad jeg skriver. Jeg ville ELSKE at se lige præcis Pia Kjærsgaard mane til besindighed og gentage hvad hun sagde i år 2011:
            “Jeg synes, at man ene og alene – og det må være helt klart – siger, at den eneste, der er skyld i den her forfærdelige massakre, det er massemorderen.”

            Blogindlægget bærer måske præg af, jeg ikke rigtig tror på, hun vil sige de her ting, fordi det nu er muslimer vi taler om. Lidt ligesom dengang hvor hun godt forstod, hvorfor tørklædeklædte kvinder blev spyttet i ansigtet, men var klar til kamp, da det var jødernes kalot det handlede om.
            Men jeg er 100% oprigtig, når jeg siger, jeg ville ønske hun gentog hvad hun sagde efter Utøya. Jeg synes det var klogt sagt.

  6. Peter
    søndag 15. februar, 2015 @ 10:33

    Er Breivik en god kristen? Nej!
    Var Bin Laden en god muslim? Det er der nok en del som mener.

    • Nadia
      søndag 15. februar, 2015 @ 15:49

      HA! Så du kan godt bestemme, Breivik er en dårlig kristen, men alle de muslimer der tager afstand fra Bin Laden kan ikke bestemme, han er en dårlig muslim?
      Det er jo til grin.
      Tror du virkelig selv på, der ikke sidder en masse mennesker derude, som ikke synes Breivik er en helt fin “korsfarer”?

      • Per
        søndag 15. februar, 2015 @ 18:29

        Jeg tror desværre at der ville have været mange flere, som havde anset Breivik for at være “en helt fin korsfarer”, om hans ofre havde været muslimer. Hans valg af ofre (og hans manifest) placerer ham solidt i kategorien “Rablende tosse med et våben” hos stort set alle der ikke ligefrem har en diagnose.

        Tak for en fin blog og en skarp tegnet pointe. :)

    • Anonym
      søndag 15. februar, 2015 @ 16:13

      Det er da fint at Peter kan udtale sig, først for samtlige kristne og der efter for muslimerne. Så har man helt sikkert forstået vovsen’s budskab om ikke at generaliserer.

  7. Katrine
    søndag 15. februar, 2015 @ 11:32

    Tak!

  8. Annedorthe
    søndag 15. februar, 2015 @ 13:03

    Vuf! (som i enig)

  9. Signe
    søndag 15. februar, 2015 @ 14:03

    Lige præcis. Fanden, hvor er det nemt at hade et helt folk – nuancer, tak!

  10. Maria Schultz
    søndag 15. februar, 2015 @ 14:50

    Tak!!!

  11. Mette
    søndag 15. februar, 2015 @ 15:06

    hunde det mest anti race- istiske der findes, bare den anden hund dufter godt så er det fjong med dem…. Og tænk på de dejligste og mest trofaste hunde ofte er gadekryds…. Eller om i vil blandings racer….

  12. Per
    søndag 15. februar, 2015 @ 15:21

    Sammenligningen med Breivik er korrekt i dette tilfælde. Måske. Vi ved ikke om han var alene om det endnu.
    Men SLET ikke korrekt ifht de kyniske planlagte,åbenlyst islamistiske financierede terrordrab i Frankrig, Barcelona, London, New York osv. Det er for naivt at lave denne sammenligning. Der ER organiserede og velfinancierede islamistiske terrorister der ønsker at terrorisere jøder, vesten og demokratiet.

    • Nadia
      søndag 15. februar, 2015 @ 15:39

      Ligesom der findes ekstreme folk på højrefløjen, der gerne vil føre krig mod muslimer, yes?
      Pointen er ikke, at der ikke findes radikaliserede muslimer, der med deres egen syge fortolkning i hånden har erklæret krig mod vesten. Pointen er, at vi liiiiige skal slappe af med, hvordan vi omtaler muslimer som en befolkningsgruppe. Vi skal ikke dømme de mange på den enkeltes handlinger, uanset hvor sindssyge de måtte være.

  13. Michael
    søndag 15. februar, 2015 @ 15:30

    Jeg mener ikke at alle muslimer skal stå til ansvar for disse handlinger, men jeg mener at det er påfaldende ofte unge muslimer som står bag disse vanvids aktioner. Der er noget som skal ændres i deres religionslære hvis islam driver dem til dette. Det virker ikke som om deres religion har fulgt udviklingen, men derimod låser disse mennesker fast i en meget primitiv tankegang.

    • Nadia
      søndag 15. februar, 2015 @ 15:45

      Hvis du mener det, så håber jeg ikke, du var en af dem der stod og råbte: “Men manden er jo psykisk syg” da Breivik gik amok, eller da Elliot Roger skød løs på UC Santa Babara, fordi ingen kvinder gad gå i seng med ham.

      I første tilfælde kan vi så lære, at vi skal omskole højrefløjsekstremister og ellers se på, om debatten er kørt af sporet, når der findes mennesker der tager “krigen mod Islam” så alvorligt? I det andet tilfælde skal vi måske tale lidt om, hvordan det stadig er et problem, at mænd kan føle sig berettiget til kvinder – og hvordan det kan blive et problem for en ustabil teenagedreng, der ikke får, “hvad han har ret til”?
      Terrorisme er ikke kun et problem blandt muslimer.

      I øvrigt synes jeg, det er groft at du ud fra enkelte terrorister (hvor mange promiller af den muslimske befolkning har gjort de her ting!?!) konkluderer at der er noget galt med hele deres religion.

    • Anonym
      søndag 15. februar, 2015 @ 16:03

      Statistisk set står såkaldte muslimske terrorister for under 5% af den samlede terror i EU gennem de sidste 10 år.

  14. Nadia
    søndag 15. februar, 2015 @ 15:57

    I dagens anledning er der tilsyneladende kommet en masse gæster, der føler sig trådt over tæerne. Måske blogindlægget har været delt i nogle kedelige kredse.

    Lige én kommentar til jer: Hvis I læser det her, som om jeg sviner DF, så har I tilsyneladende ikke fattet budskabet.
    Jeg gider ikke diskutere med jer, for det er der vist ingen af os, der får noget ud af. Jeg udgiver ikke jeres kommentarer.

    Til dem af jer, der begynder at udtale sig nedladende om mig og mit køn: Undskyld, men tror I selv, jeg gider godkende den slags kommentarer på min egen blog..?

    • Fiemus (FKA Sofie)
      søndag 15. februar, 2015 @ 17:13

      Tak, fordi du orker, Nadia!
      Det er op ad bakke, men alternativet er endnu værre…

      • Fiemus (FKA Sofie)
        søndag 15. februar, 2015 @ 17:28

        PS: man kan blive så overrasket, når folk i éns omgangskreds (Facebook-venner) åbenbarer en generaliserende og fremmedfjensk holdning til livet, man bare ikke så komme, – tænk, ham det søde væsen, hvordan KAN han mene sådan noget!? – men jeg tror ikke på, at folks “sande væsen” kommer frem i ekstreme situationer, ligesom Burhøns ikke viser hønsenes sande væsen; der er bare mange, som i afmagt griber ud efter hadet, fordi det er så meget nemmere. Og din tegning er blevet delt to hundrede gange mellem min første og anden kommentar, næsten syv tusinde gange i alt, så der skal nok være visse, der ser den, som…Skal vi sige; ikke er klar til at se det på den måde…

    • B-Anders
      søndag 15. februar, 2015 @ 22:26

      Tak, Nadia, fordi du rydder op på din blog, så den ikke bliver “forurenet” af fx kloaksprog og sexisme. Det gør det rart at være her og læse med. Mange flere burde gøre det, så vi kan få en god tone – ikke mere ytringssvineri.
      Iøvrigt helt enig i din indledende kommentar :-)

  15. Fru Z
    søndag 15. februar, 2015 @ 16:26

    Tak.

  16. Hanan
    søndag 15. februar, 2015 @ 17:27

    Kunne ikke være mere enig med dig Nadia :-)

  17. Amna
    søndag 15. februar, 2015 @ 17:32

    Åh, tak for perspektivet vovse.
    Hvis alle mennesker kunne blive lige så kloge som du.

    • Anonym
      mandag 16. februar, 2015 @ 00:00

      Enig

  18. Malene
    søndag 15. februar, 2015 @ 18:15

    Peter kan kun komme med den slags udtalelser fordi han intet aner om religion. De mennesker som vælger at dræbende på den måde. F.eks. muslimer, er der bestemt ikke særlig mange som holder med. Da det INTET har med islam at gøre. Det er derfor vigtig i sådan en debat at man har styr på fakta Ingen man udtaler sig.

  19. Lebbis
    søndag 15. februar, 2015 @ 19:17

    Spot on.

  20. Pia
    søndag 15. februar, 2015 @ 19:34

    Du er i færd med at “tage en for holdet”, Nadia.
    Tak for det!

  21. Astrid
    søndag 15. februar, 2015 @ 20:01

    <3 Så fint.

  22. Torben
    søndag 15. februar, 2015 @ 20:11

    Sikke en klog hund, Tak :-)

  23. Saima
    søndag 15. februar, 2015 @ 20:30

    Tak for indlægget. Er selv muslim, og selv meget ked af det der er sket. En tumpe skal ødelægge det for alle os andre som intet har gjort!

  24. Peter Arne
    søndag 15. februar, 2015 @ 21:08

    Hunde er kloge!!!

    Fordomme er dumme!!

    Hvad kalder man fx en muslim, der styrer et fly indover New York….

    … En pilot!

    Hilsen Peter Arne (Romantisk Springer Spaniel)

  25. Henrik
    søndag 15. februar, 2015 @ 23:02

    Jeg er for så vidt enig i budskabet, men dog ked af at du ikke har en vigtig pointe med i din overvejelse. Masser af muslimske imamer og troende prædiker jo netop mord og mener, at angreb som gårsdagens er retfærdig. Dvs at nogle (langt fra alle) muslimer opfordrer til mord, billiger mord, ønsker mord. På den måde er gårsdagens angreb ønsket og sikkert også ide-sat af folk der hævder de gør det i islams navn. Terroristen handler derfor ikke alene. Det gjorde Breivik som selv hævdede at han sympatiserede med højrefløjen, men ikke blev opfordret til mord og terror af fx Dansk Folkeparti…ellers vil jeg gerne se citaterne. Mvh Henrik

    • Nadia
      mandag 16. februar, 2015 @ 19:57

      Henrik, det er jeg uenig med dig i. Nej, vi har ikke præster i folkekirken, der opfordrer til den slags. Nej, DF har ikke sagt, de ønsker terrorister skal skyde muslimer.
      Men to ting:
      1) Jeg mangler stadig at se nogle beviser for, danske imamer opfordrer til terror. Jeg har hørt at ham fra Grimhøjmoskeen angiveligt skulle have støttet ekstremsister, men han tog offentligt afstand til terrorangrebet i Paris, så jeg er lidt i tvivl om, hvor slemt det rent faktisk står til. Måske gør han – og så er det en sag for PET, ikke danskere med hang til selvtægt. Måske gør han ikke, måske er én fjer blevet til fem høns i pressen. Jeg ved det virkelig ikke.
      2) Der findes masser af mennesker, der opfordrer til vold mod muslimer. Masser. Hvis jeg ikke havde fjernet cirka halvdelen af kommentarerne til dette blogindlæg, ville du endda kunne se det herinde på min ellers fredelige blog.
      Politiet gør desværre ikke noget ved det – det kan Sylwia Siv kan skrive under på.

      Sidebemærkning som ikke er henvendt til Henrik: Jeg var meget i tvivl om jeg skulle udgive denne kommentar. Den er sober og fin, men leder debatten hen på et andet spor, jeg ikke rigtig orker at starte på min blog. Hvilket betyder, jeg ikke gider se flere svar til det her. Yderligere kommentarer til dette emne bliver simpelthen ikke udgivet.
      (Det her er min blog, ikke Nationen eller kommentarfeltet på TV2s facebookside. Jeg har en holdning til, hvad jeg gider se herinde. Og til alle de uudgivede kommentarer jeg får om censur: Nej, bare fordi jeg har lavet en tegning, er det ikke “din ret” at debattere herinde. Find et andet sted.)

  26. Henrik
    søndag 15. februar, 2015 @ 23:06

    Og jeg mener heller ikke at alle muslimer skal smides ud af landet

  27. Sandra
    søndag 15. februar, 2015 @ 23:56

    En rigtig fin pointe og eksempel til at bakke den op. Det er absolut ikke fair at dømme en hel religion og ud fra en lille bitte gruppe idioter.

  28. Maria
    mandag 16. februar, 2015 @ 01:18

    Jeg kunne forestille mig, at ansvarlige politikere (som vel er dem, dem efterlyser udmeldinger fra, siden du refererer til DF/Pia Kjærsgaard?) liiiiige afventer, at PET og politiet bliver færdige med deres efterforskninger.
    Indtil da kan du berolige dig med bl.a. denne udtalelse fra Statsministeren:
    “Det er ikke en kamp mellem Islam og Vesten. Der er ikke en kamp mellem muslimer og ikke-muslimer. Det er en kamp mellem frihed for den enkelte og en mørk ideologi.”
    Statsminister Helle Thorning-Schmidt.

  29. michael
    mandag 16. februar, 2015 @ 07:30

    Jeg har endnu ikke set noget bevis for at muslimer stod bag 11/9. Men efterfølgende har krige været brugt til at terrorisere muslimer i hele verden. Specielt dem der bor i geostrategiske interesseområder. Qui bono? Det er forventeligt at enkeltpersoner går amok. Og et mirakel det ikke er sket oftere. Tråden her illustrerer fint det ensidige hykleri.

    • Nadia
      mandag 16. februar, 2015 @ 20:09

      Jeg tror nu, den er god nok, at Al-Qaeda stod bag 11/9. Gik de ikke ind bagefter og tog ansvar for angrebet?
      At man så vælger at udnytte hævnfølelserne og konflikten til at forsøge at påvirke oliesituationen, det er noget helt andet…

      Men selvom Al-Qaeda stod bag angrebet, har det stadig ikke noget med alle andre muslimer at gøre. Det er vi helt enige om!

  30. Thomas
    mandag 16. februar, 2015 @ 11:11

    VI glemmer i disse stunder de kristne terrorister. Hvis vi ser alene i Europa har de i Spanien ETA, i Tyskland havde de Bader-Mainhof. I Irland har de bl.a. IRA. Hvis vi går udenfor Europa er der FARC i Sydamerika. Der er absolut ingen a disse grupper der er muslimer. Der er dog en enkelt europæisk terrorgruppe jeg lige var ved at glemme i farten, nemlig den danske Blekingegadebanden. Jeg vil ikke generaliseres som terrorist ud fra disse menneskers handlinger.

    • Nadia
      mandag 16. februar, 2015 @ 20:10

      Enig. Jeg synes heller ikke, det er så lang tid siden, man forsøgte at tørre terror af på venstrefløjen…
      Det er det samme der gælder igen: Hele befolkningsgrupper kan ikke stå til ansvar for enkelte menneskers handlinger.

  31. Stina
    mandag 16. februar, 2015 @ 12:26

    Det beviser bare hvor dobbeltmoralske DF er, for ikke at snakke om selveste Pia K!
    Sjovt hvordan folk har travlt med at vil stemme på dem for at få lukket grænserne, når det viser sig at DF lige har stemt ja til åbne grænser! (Ifølge JP)

    Er så enig med dig! Det er frygteligt hvad der er sket, men folk skal lige tage en dyb indånding og stoppe med at dømme alle over en kam!

  32. Lars
    mandag 16. februar, 2015 @ 12:37

    Hej
    Er ikke en der har fulgt din blog før, er blevet ledt herind ved et like fra en af mine venner på Facebook.
    Totalt godt skrevet og bestemt noget man som menneske skal forholde sig til, inden man lader sig rive med på den nemmeste af alle bølger, nemlig hadets.

  33. chokri
    mandag 16. februar, 2015 @ 17:16

    i tre år nu, har vi muslimer har forsøgt at sige til den verden, vi skal være sammen om at bekæmpe ISIS før det er for sent, og ingen gør noget ved det. vi er 1 milliard og en halv muslimer i verden, og ISIS er ikke sande muslimer og vil aldrig blive det. Alt hvad de gør er imod islam. så nu må vi betale konsekvenserne

  34. Jasna
    mandag 16. februar, 2015 @ 20:27

    Godt skrevet Nadia. Jeg må ærlig indrømme at jeg er meget ked af at man bruger en religiøs betegnelse som en folkefærd. Jeg har aldrig hørt nogen sige det er katoliker eller kristne som har dræbt tusinde uskyldig menesker. Enten sige man at det en en organisation eller navn på personen, f.eks. Breivik. Derfor synes jeg det er vildt forkeret at sige “muslimer”! Og blot til info så er jeg selv moderat muslim så er flygtet som 10årig fra mit hjem i Bosnien blot fordi jeg har et muslimisk navn. D.11/7/1995 blev 8000 mænd og drenge børn drabt i Srebrenica og 50.000 kvinder blev volgtaget af serbere KUN fordi de havde et muslimsk navn! Men aldrig har nogen sagt at det er de kristne som har gjort og det er HELT korret at sige!

  35. Kurt Brixen
    mandag 16. februar, 2015 @ 21:50

    Godt sagt Nadia. Men det er desværre allerede gået amok. Gode venner begynder at dele den gamle hoax om australiens Prime Minister Julia Gillard, som om det er den evige sandhed.

  36. Ole
    mandag 16. februar, 2015 @ 21:54

    Jeg har lige set en mængde unge indvandretosser hylde morderen. Jeg mindes ikke at huske et antal DF’er hylde Breikvik..

    • Nadia
      mandag 16. februar, 2015 @ 22:07

      Nej, men det gjorde Danmarks Nationale Front. Skal vi dømme alle danskere på baggrund af det? Skal vi smide alle medlemmer af DNF ud af landet?
      Hvad med alle de mennesker, der sender fan-mail til Breivik? Det har flere hundrede gjort.

      Ekstremister findes overalt, og de skal bekæmpes hvor de er. Men man skal ikke forsøge at tørre den af på hele befolkningsgrupper, og man skal bestemt heller ikke lyve for sig selv og sige, det kun er mennesker med tilknytning til Islam, der mener, det er okay at slå ihjel for en “god sags tjeneste”.

      • Ole
        mandag 16. februar, 2015 @ 22:38

        Hvem er det som dømmer alle muslimer for det som en gjorde og få (men dog nogle) bakker op om?

        Jeg tjekkede lige Pia K’s facebook – det er ikke hende?

        • Nadia
          mandag 16. februar, 2015 @ 22:45

          Nej, det vil da også overraske mig meget, hvis en fremtrædende politiker i vores samfund kunne finde på at sige sådan!

          Måske har du bedre venner på facebook end mig. Måske er du klog nok til at holde dig fra Ekstra Bladets kommentarsektion. Du har helt sikkert ikke set de mange og utroligt grimme kommentarer jeg undlader at publicere her på min blog, hvor folk omtaler muslimer som f.eks. “dyr” og “en sygdom”.
          At du ikke har oplevet racisme, er ikke det samme som at det ikke findes.

          • Ole
            mandag 16. februar, 2015 @ 23:03

            Er i øvrigt enig med din “hund”. Blot mente jeg, at den omtalte et “lille” problem – måske lever jeg i en osteklokke, hvor jeg ikke oplever den slags latterlighed. Heldigvis siger ingen offentlige rollemodeller den slag, i hvert fald ikke endnu.

            “Not in my name” ville også have været en god blog, og med lørdagens gentagelse af Paris rædslen ville det måske have været mere på sin plads.

          • Nadia
            mandag 16. februar, 2015 @ 23:06

            Nu er jeg ikke religiøs, så det ville nok være mærkeligt, hvis jeg lavede sådan et blogindlæg.
            Det her var mit bidrag.

  37. Lasse Munch Petersen
    mandag 16. februar, 2015 @ 22:14

    Tak for de gode tanker Nadia. Du skriver og tegner så intet intelligent menneske på gudernes grønne jord kan misforstå dig.

  38. javad
    tirsdag 17. februar, 2015 @ 00:38

    håber vi elsker hinanden mere og aldrig ske igen, Danmark er kærlighed land, og vi kan ikke lide vold

  39. Lykke
    tirsdag 17. februar, 2015 @ 08:43

    Kære Nadia. Har ikke læst din blog før. Er helt enig i dine betragtninger. Også i at du sletter de mest far-out kommentarer, med dem kan man ikke argumentere, og rart at nogen tør gøre op med ytringsfrihed vs. ytringspligt. Og så er jeg vild med dit kompetente modspil til dem der formår at holde en ordentlig tone. TAK for det og dig!